duminică, 6 septembrie 2015

Game review - Mortal Kombat X

Inainte sa trec la review-ul propriu-zis trebuie sa spun ceva. Asta este primul joc pe care a trebuit sa-l joc strict pe calcul mare de acasa si asta pentru ca pe laptop nu am placa video DDR 5. Nu ma intelegeti gresit, mergea ok si pe laptop, doar putin in reluare...dar nu suport sa mi se intample chestia asta la un joc. Si oricum, chiar si pe calculatorul mare, tot a trebuit sa il tin cu toate setarile grafice la minim.
Dar lasand asta la o parte, acesta este Mortal Kombat X.

Cerinte minime:
procesor Intel Core i5-750, 2.67 GHz / AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
RAM 3 GB
placa video NVIDIA GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 5850
sistem de operare Windows Vista 64-bit / 7 64-bit / 8 64-bit
spatiu hard-disk 25 GB

Platforma de test:
procesor Intel Core i7, 2,80 Ghz
RAM 4 GB
placa video AMD Radeon HD 5800 Series GDDR5, 2GB
sistem de operare Windows 7 Ultimate 64-bit

Mortal Kombat X este al zecelea fighting-game din bine-cunoscuta serie Mortal Kombat. Dezvoltat de NetherRealm Studios si publicat de Warner Bros. Interactive Entertainment, jocul a fost lansat in aprilie 2015 pentru PC, Xbox One si Playstation 4. In plus, exista si versiuni pentru iOS si Android.

Actiunea o continua pe cea din titlul anterior, Mortal Kombat (2011). Dupa infrangerea lui Shao Khan, zeul cazut Shinnok este eliberat si ataca Earthrealm. Acesta este invins in final, dar nu pentru totdeauna. Dupa 20 de ani, o noua echipa formata din Cassie Cage (fiica lui Johnny Cage si Sonya Blade), Takeda Takahashi (fiul lui Kenshi), Jacqui Briggs (fiica lui Jax) si Kung Jin (varul lui Kung Lao) va trebui sa apere Earthrealm de noua amenintare a lui Shinnok.

Gameplay-ul este tipic pentru un fighting-game: iti alegi un personaj si iti bati adversarul, fie ca acesta este controlat de calculator sau joci contra unui prieten sau in online multiplayer. Jocul iti pune la dispozitie 24 personaje din care sa alegi (29 daca iei si DLC-urile, iar altele urmeaza sa fie adaugate prin DLC-uri ulterioare) si 13 locatii de lupta (stage-uri).
O noua aditie in joc sunt, insa, variatiile personajelor. Fiecare personaj are 3 variatii, fiecare avand anumite combo-uri caracteristice. De asemenea, noua este si bara de stamina, folosita pentru anumite miscari din joc precum fuga sau folosirea anumitor obiecte din mediul inconjurator, numite "interactables", prezente si ele pentru prima data in serie.

Pe langa acestea, exista si cateva elemente de gameplay din titlurile Mortal Kombat anterioare prezente in joc, precum "Super Meter" (care iti permite sa folosesti anumite miscari speciale), atacurile X-Ray si, bineinteles, nelipsitele Fatalitati.

Mortal Kombat X prezinta mai multe moduri de joc, atat pentru single player, cat si pentru multiplayer. Insa daca la single player avem doar Story Mode, Single Fight sau clasicul mod tower, numit acum Living Towers, lucrurile stau mai interesant la multiplayer, cu noul Factions Mode. Inca de la inceputul jocului poti alege una din cele 5 factiuni (Special Forces, Lin Kuei, White Lotus, Black Dragon si Brotherhood of Shadow). Fiecare factiune este reprezentata de un anumit personaj (in ordinea factiunilor de mai sus: Sonya Blade, Sub-Zero, Raiden, Kano si Quan Chi). In acest mod, jucatorii se pot lupta online si sa castige puncte pentru factiunea sa in Faction War. De asemenea, in functie de factiunea aleasa, fundalul meniului principal va fi diferit.
De asemenea, poti sa nu iti alegi nicio factiune, insa asta iti limiteaza foarte mult optiunile de joc online.

Sincer sa fiu, cel mai mult la acest joc mi-a placut faptul ca este un fighting-game clasic, numai bun ca sa te descarci dupa o zi stresanta. Adica, sa fim seriosi, ce ar putea fi mai bine dupa o zi obositoare decat sa bati un personaj virtual, iar, eventual, la final, sa ii mai faci si o fatalitate? Pe langa asta, mi-a placut foarte mult si faptul ca pe langa personajele consacrate din serie apar si cateva noi, facandu-se trecerea la o noua generatie de luptatori. In schimb, mi s-a parut extrem de enervant faptul ca exista foarte multe personaje care apar in story mode, dar nu poti juca cu ele (Rain, Smoke, Sindel, Baraka etc.). In plus, exista prea multe DLC-uri!!!! Vrei skin-uri noi sau clasice? Ia DLC. Vrei mai multe miscari si fatalitati? Ia DLC. Vrei sa joci cu Goro? Ia DLC. Vrei alte personaje noi? Ia DLC. Enervant, nu-i asa?! Dar daca poti rezista si fara astea, totul e ok, jocul e la fel de fain si fara ele.

In concluzie, Mortal Kombat X nu face de rusine seria, ba chiar se mentine la standardele ridicate de pana acum, fiind un fighting-game atat pentru fanii inraiti ai seriei, cat si pentru cei mai noi.

Nota mea: 8
Nota IGN: 8,4

Trailer:

*mentionez ca nu detin drepturi de autor asupra fotografiilor si clipurilor video postate. Toate drepturile revin producatorilor lor si asociatilor acestora. Nu obtin castiguri de pe urma acestui blog.