vineri, 11 septembrie 2015

Movie review - Straight Outta Compton

Ok, asta este ultimul review restant. Gata, oficial nu mai sunt in urma cu postarile (desi filmul asta l-am vazut saptamana trecuta). Deci hai sa termin odata cu toate. Acesta este Straight Outta Compton.


Filmul, lansat in august 2015, este o drama biografica regizata de F. Gary Gray (cunoscut pentru The Italian Job). Actiunea prezinta ascensiunea si caderea trupei rap N.W.A. din anii '80 pana in anii '90, precum si viata membrilor sai: Dr. Dre, Ice Cube, Eazy-E, MC Ren si DJ Yella.
Titlul filmului este "imprumutat" de la cel mai de succes album N.W.A., album cu care trupa si-a facut si debutul.

Din distributie fac parte O'Shea Jackson Jr. (in rolul lui Ice Cube), Corey Hawkins (Dr. Dre), Jason Mitchell (Eazy-E), Paul Giamatti (Jerry Heller), Neil Brown Jr. (DJ Yella) si Aldis Hodge (MC Ren).

Sincer, imi pare rau ca de filmul asta nu se stie aproape nimic in Romania, fiindca este genial. Auzisem eu ceva de el acum cateva luni pe net, dar nu l-am bagat in seama pentru ca pana acum nu am mai auzit de N.W.A. Norocul meu a fost ca l-au vazut niste prieteni inainte si mi-au explicat putin cum sta treaba, ca N.W.A. e vechea trupa a lui Dr. Dre si Ice Cube (bine ca macar de ei stiu), ca ei canta melodia aia, "Fuk da Police", ca au fost foarte controversati etc. Si asa mi-au starnit interesul. Iar cu ocazia asta am aflat chestii noi nu numai despre cativa rapperi, ci si despre America in acea perioada, mai precis cum erau (si probabil inca sunt) tratati negrii si minoritatile in general in SUA. Dar la noi Straight Outta Compton nu s-a comercializat si nu s-a dat nici la cinema. Si e mare pacat, pentru ca e super. Poti sa spui orice, ca nu te intereseaza subiectul, ca n-ai auzit de actori, nu are nicio importanta. Filmul asta, desi a starnit multe controverse, este genial.
Dar fara indoiala cel mai important lucru din film este coloana sonora. Aceasta este formata numai din melodii N.W.A., iar ele nu sunt legate doar de scenele in care protagonistii inregistreaza albume sau canta la concerte. Melodiile astea incheaga filmul, ii dau un inteles. Iar efectul este si invers: filmul da un nou inteles melodiilor. Este ceva ce nu poate fi pe deplin explicat, dar as putea spune, mai cliseic, ca muzica face parte din naratiunea filmului.


Asadar, Straight Outta Compton trebuie trecut neaparat pe lista filmelor "must see".

Nota mea: 10
Nota IMDb: 8,3

Trailer:



*mentionez ca nu detin drepturi de autor asupra fotografiilor si clipurilor video postate. Toate drepturile revin producatorilor lor si asociatilor acestora. Nu obtin castiguri de pe urma acestui blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu